LIV i Vadum

Lørdag den 4. november var Vadum Idrætsforening en del af det store arrangement LIV i Vadum, som Vadums foreninger havde arrangeret.

Rigtig mange havde været forbi for at hentet armbånd, og lørdag kiggede forbi Vadum Hallen til LIV i Vadum’ Foreningsfestival, og på den måde var med til at gøre en grå november lørdag til noget helt særligt.
LIV i Vadum repræsenterer et samlet fællesskab af byens foreninger, som længe har syntes at byens foreninger og borgere havde brug for at møde hinanden, til en spændende, hyggelig og lærerig dag for alle aldre.

Dagen skulle bruges på at fortælle om byens spændende foreninger og deres virke, men også for at understrege at vi har brug for hinanden, for at kunne eksistere og skab liv i byens erhvervs- og fritidsliv. Vi kan nemlig ikke undvære hinanden, for uden medlemmer og frivillige, kan foreningerne ikke gå rundt og byens liv kan dø ud.
Derfor havde vi I LIV i Vadum brugt meget tid på at lave den fantastiske dag som vi havde sammen med jer i lørdags, med foreningsstande, spændende foredrag, serveret lækker mad og arrangeret børneunderholdning i verdensklasse med alt fra snobrød over bål og hoppeborge til sjove lege og konkurrencer og ikke at forglemme besøget af den enestående Hr. Skæg!

Vi ville gerne minde om, at foreningerne har brug for både medlemmer og frivillige for at trives og vores foreninge har både små og store jobs som skal udfyldes, derfor kan du sætte den tid af, du har, hvis du har et ønske om at være en del af det frivillige foreningsliv, som skaber glæde, liv og mening vores by.
Vi er i styregruppen utrolig glade og stolte over den store opbakning og den måde arrangementet blev modtaget og forløb på, det havde vi slet ikke turde drømme om. Vi har flere gange undervejs været på ukendt grund og har måtte prøve os frem, da meget har været nyt for os, men nu skal vi have evalueret dagen, for at se om vi kan forbedre noget til næste gang vi holder, LIV i Vadum foreningsfestival.
Men som vi siger her i Nordjylland ”så gik det da vist meget godt…”

Til sidst skal lyde en kæmpestor tak til alle byens fantastiske frivillige, som ubetinget dedikerede deres tid og energi til opsætning, afvikling og den efterfølgende oprydning. Uden jer var afholdelsen ikke mulig

Åben Hal i Vadum hallen 2023

Lørdag den 29. oktober havde Vadum IF arrangeret Åben hal for alle byens børn fra 6 til 16 år.
Der var forskellige aktiviteter rundt omkring på hallens område, f.eks. gymnastik i Multihallen, hockey mv. i den store hal, åben i svømmehallen samt mulighed for at spise og hygge sig  i hallens Cafe.

Omkring 100 glade børn deltog i arrangementer. Og det var dejligt at se så mange børn, grine, løbe, hoppe, og ikke mindst have dejlige røde kinder. Udvalget samt alle frivillige syntes det var en fantastisk dag.

Vi har allerede besluttet at der kommer et ÅBEN HAL VADUM 2024 arrangement og vi glæder os allerede

Gammeldags halfest i Vadumhallen
lørdag den 30. september kl 18:00

 
Vadum IF Vennekredsen arrangerer god gammeldags halfest med musik, dans, hygge, mad og gode grin.
Maden leveres af Mortens Køkken.

Musikken består af bandet Rikkelicious samt DJ M-Music.
Festen varer til kl 01:00

Billetter koster kr 325 pr person, og al overskuddet går til Vadum IF.

Tag fat i dine venner, holdkammerater, naboer, familie, forældregruppe, bestyrelseskumpaner, gamle skolekammerater, knallertklubben, kollegaer og alle med lyst til at være med til en sjov og hyggelig aften.

Billeter købes på dette link: https://www.place2book.com/da/sw2/sales/2e7oocvs0s

Hæder uddelt i VIF

Ved VIF’ årlige generalforsamling den 30. marts, havde vi den store ære og fornøjelse at overrække 2 pokaler og medfølgende diplomer, blomster og gavekort til Aalborg City.

Idrætsleder Pokalen 2023 gik til Kirsten Christensen, som har sin gang i VIF Gymnastik. Kirsten fik nogle fine ord med på vejen:
”Kirsten har siden 2006 fungeret som kasserer i gymnastikforeningen. Kirsten er vellidt, engageret, arbejdsom, ikke bleg for at smide en kommentar, og så har hun styr på finanserne. Kirsten er foruden aktivt bestyrelsesmedlem i gymnastikforeningen også aktiv i Sognegården samt til Badminton. Vi i gymnastikforeningen er glade og stolte over, at Kirsten er en fast del af bestyrelsen, hun er en person, der altid støtter op om diverse arrangementer og kommer med input. Hvis vi mangler svar, kan vi altid spørge Kirsten…”

Ungdomsleder Pokalen 2023 gik til Jimmi Hald Andersen, som er ungdomstræner i både VIF’ håndbold- og fodbold afdeling.
Jimmi fik også nogle fine ord med på vejen:
”Jimmi har haft en del år som træner for de mindre i VIF håndbold. Jimmi er en vellidt og kompetent træner. Både børn og forældre er glade for han engagement i klubben. Jimmi er god til at arrangere arrangementer for se unge spiller. Jimmi har selv været en dygtig og stabil håndboldspiller, men måtte stoppe pga knæskader. Vi er i håndbold afdelinger glade for at have ham i trænerstaben, der er mangel på trænere som ham. Vi håber han bliver i klubben i mange år.”

Vi er i Vadum så heldige at vi har en mand, som har været en del af byens idrætsliv i mere end 70 år, og det ville Vadum IF gerne ære, ved at udnævne Niels Skov til æresmedlem af VIF, med æren fulgte et diplom, blomster samt en kurv med lidt godt til ganen.
Vi fik lov at overraske Niels ved et bestyrelsesmøde i Gymnastik afdelingen, Niels fik også et par ord med på vejen:
“Vadum Idrætsforening vil hermed, anerkende dig for dit efterhånden livslange medlemskab af foreningen, både som aktiv deltager og træner. For dit smittende væsen og din utrættelige energi, du er bestemt et forbillede for mange…

Vi er I VIF utrolig stolte af at I 3 fantastiske mennesker en del af vores forening. I er alle 3 et levende bevis på at vi i VIF, ikke kan undvære dygtige frivillige for som jer, I har alle 3 været en stor del af VIF i mange år og vi håber at har lyst til at være med i mange år endnu,
I er en kæmpe inspirations kilde for os alle. Stort tillykke til jer alle 3 og tak for jer.


Generalforsamling

Den årlige generalforsamling i Vadum IF blev afholdt torsdag den 30. marts 2023. Vi havde i år et rigtig flot fremmøde på hele 17 deltagere incl. Forretningsudvalget.

Formandens beretning bød på punkter fra 2022 Skaterbane: En gruppe forældre vil lave et lækkert skatermiljø på parkeringspladsen, hvor skaterbanen står i dag. Gruppen var i dialog med Aalborg kommune, og i gang med at søge fonde mv.
Hygge arr.: FU forsøgte i aug. at lave et hygger arrangement for alle VIF’s afdelingerne samt deres trænere/frivillige, men vi tror at vi fik sat en dårlig dato og invitationerne druknede/blev ikke læst op til sommerferien, så vi måtte desværre aflyse.
Multihallen: I august var hal udvalget til møde med Jørgen Smed og Erik Christensen fra Aalborg kommune, samt René fra hallen, vi skulle diskuterede ombygningen af Multihallen.
Hjemmeside: VIF fik vi samlet et udvalg, som undersøgte muligheden for at få produceret en ny hjemmeside. For den hjemmeside vi havde var efterhånden godt forældet, vi havde problemer med at ændre på siden. Udvalget fandt en leverandør, fik udarbejdet en design.
DGI: Vi havde i efteråret kontakt med DGI for at søge hjælp til de udfordringer vi har i VIF, da vi mangler frivillige, trænere, deltagere mv.
Sponsorer: Det havde i 2022 været svært at skaffe sponsorer til VIF, men vores 2 trofaste hovedsponsorer, Nordjyske bank og vores lokale P.J. Auto, havde heldigvis stadig lyst til at støtte op om VIF.
Bordtennis, E-sport og Corona: Bordtennis havde haft en hård tid under Corona, lige inden havde de fundet en dygtig ungdomstræner, men han forsvandt under Corona, samtidig med at medlemstallet bare er blevet ved med at falde, derfor valgte bordtennis desværre at give op og kaste håndklædet i ringen og lukket helt ned pr. 31/12.
E-sport har haft problemer siden Corona, derefter fik de problemer på skolen med IT-sikkerhed, så de endte med at være lukket ned i lang tid, og hvad svært ved at finde deltagere, derfor besluttede bestyrelsen at lukke ned for E-sport pr. 31/12.
Så når alt kommer til alt ender vi med at Corona har kostet 2 af vores afdelinger livet.

Budget
Hanne Gasberg gennemgik foreningens regnskab, som i forvejen var underskrevet af forretningsudvalget samt godkendt af VIF’ revisor.

Fremtidsplaner 2023:
Aalborg håndbold: Vi har i VIF planer om at være med til at arrangere håndbold træningskampe med Aalborg Håndbold.
Åben hal: Vi vil forsøge 1-2 gange om året at lave åben hal hvor vi vil invitere elever fra omkring 4 til 7 klasse over i hallen til idrætsaktiviteter, åben svømmehal samt en tur i hallens cafeteria. En hyggeaften som vi andre havde da vi var børn.
Flere frivillige/trænere: VIF hartaget kontakt til nogle af byens andre foreninger, vi vil forsøge at hjælpe hinanden med at få fat i byens nytilflyttede samt resten af byens borgere. En idrætsforening drives af frivillige, ellers kan den hænge sammen.
Multihallen: Vi havde i haludvalget i marts et møde med Søren Ørgaard fra Aalborg kommune. Vi snakkede frem og tilbage om Multihallen og dens funktioner og mangler. For og imod en tilbygning.
Vi har møde igen midten af maj, hvor vi skal diskutere næste skridt, vi skal meget gerne have vores ønsker på Kommunens prioriteringsliste som laves til september.


VIF har fået ny hjemmeside

En hjemmeside kan godt blive gammel og uarbejdsdygtig, det har vi i Vadum Idrætsforening måtte sande. For vores hjemmeside havde efterhånden en hel del år på bagen og vi havde efterhånden brugt nogle år på at snakke om at få designet en ny hjemmeside, vi havde også kigget på design og fundet en leverandør.

Men da vores nuværende hjemmeside, blev låst og vi ikke havde mulighed for at rette på siden, medmindre vi valgte at flytte siden og betale en dyr udgift månedlig udgift, fik vi pludselig meget travlt, da forårssæsonen for mange af vores afdelinger står for døren.

Vi syntes selv at vores nye hjemmeside er nem at gå til, vi har forsøgt at gøre det så simpelt som muligt at navigere på siden. Men da vi har været lidt pressede på tid, kan der godt komme ændringer og nye ting på siden.

Som en serviceydelse til byens beboere, har vi valgt at lave en menu som hedder andre foreninger i Vadum, vi har forsøgt at få alle med, men skulle vi have glemt en enkelt, er den pågældende foreningen meget velkommen til at kontakte os.